Også i PLF Nord 2.0 er der tale om et fælles projekt – denne gang med fem spor, der tænkes sammen
Aktiviteterne i det fælles projekt har til formål at øge effekten af indsatsen ved at give plads til videns- og erfaringsdeling og tværkommunal sparring. Det tværkommunale element i kompetenceudviklingsprojektet tilfører dermed en ekstra dimension og øget potentiale. Samarbejdet skal tilføre inspiration og vidensdeling kommunerne imellem. Dette sker via tværkommunale kurser og netværksmøder.
Richard DuFour og Robert Marzanos tre store idéer kommer til udtryk fællessporets aktiviteter i fem gennemgående temaer: PLF-samarbejde, læringssamtaler, videndeling, teammøder og data.
Første store idé: Alle elever skal lære mere
Anden store idé: Samarbejdet om elevernes læring er i fokus
Tredje store idé: Data om elevernes læring anvendes i samarbejdet om at forbedre praksis.
De tre store ideer kommer til udtryk i PLF Nords aktiviteter i fem gennemgående temaer: PLF-samarbejde, læringssamtaler, videndeling, teammøder og data.
Første store idé: (Hvad er målet?) (Fokus på elevernes læring og trivsel).
Anden store idé: (Hvordan kan vi opnå målet?) Lærerne, pædagogerne og lederne skal indgå i et forpligtende samarbejde om elevernes læring og trivsel. (Særligt fokus på følgende temaer: PLF-samarbejde, teammøder, læringssamtaler og videndeling).
Tredje store idé: (Hvordan kan vi vide, om vi nærmer os målet?) Data omhandlende elevernes læring og trivsel skal understøtte lærernes, pædagogernes og ledernes forpligtende samarbejde. (Særligt fokus på følgende temaer: PLF-samarbejde og data).